nieuwe maan. - Reisverslag uit Rakiraki, Fiji van anne breemen - WaarBenJij.nu nieuwe maan. - Reisverslag uit Rakiraki, Fiji van anne breemen - WaarBenJij.nu

nieuwe maan.

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

27 April 2017 | Fiji, Rakiraki

Na een lekker ontbijtje en nadat mijn telefoon een beetje opgeladen was, hebben we de bus naar Nadi ( dit spreek je uit als Nendi) gepakt. Bij het vliegveld zijn we uitgestapt zodat Dylan zijn spullen kon droppen en Hierna hebben we een taxi gepakt naar Port Denerau voor Lunch. Lunch liet een beetje op zich wachten en na wat shoppen was het al gauw 3 uur.

Ik merkte dat ik overal kleine irritatie bultjes had, ik probeerde er niet teveel aandacht aan te besteden. Maar ik was ook niet zeker of het nu bedbugs waren ( die had ik de avond ervoor op een bed gezien en van bed gewisseld.)

Natuurlijk moest ik nog terug naar het eiland dat nog zeker 4 uur in beslag neemt. Dus de 1dollar bus terug naar het centrum, de taxi nam misschien 20 minuten in beslag de bus duurde zeker 45 minuten.

Dus ik heb Shawn bericht dat het wat later word dan het avondeten en hij was niet heel erg happy. Ik besefte natuurlijk niet dat het vandaag nieuwe maan is en dat het invloed heeft op de oceaan en dus ook invloed heeft op dat ik misschien niet op het eiland kan komen omdat de oceaan te ruig is om op te varen.
Nadat ook angel heeft laten weten dat het serieus is, voelde ik me toch wel even een partij schuldig. Ook mijn telefoon begon dood te gaan dus nog meer paniek.. gelukkig had ik mijn laptop mee en kon ik hem daaraan opladen.
In Nadi heb ik toch de bus naar Lautoka gepakt in de hoop dat het allemaal op zijn pootjes terecht komt. Hier hoorde ik van Angel dat Shawn gek als hij is met gevaar voor eigen leven het toch probeert om de oceaan op te gaan, waarvan hij al gauw terug kwam omdat het serieus niet te doen was..
In Lautoka ben ik overgestapt op de bus naar RakiRaki en daar kwam ik uiteindelijk om 8 uur ( savonds) aan. Ik heb nog nagevraagd of ik bij een van de medewerkers op het vaste land kon slapen. Hun hadden geen plek dus ben ik opzoek gegaan naar een hotel. Het eerste hotel was ongelofelijk maar waar vol. RakiRaki is nou niet zo een toeristen plaatsje en het is nog steeds laagseizoen.
Na Shawn te hebben bericht hierover heb ik de taxi chauffeur bericht gegeven om naar een van de dure resorts te rijden. ( mijn schuld dat ik niet aan nieuwe maan heb gedacht dus als ik moet betalen daarvoor dan is dat zo) daarna kreeg ik een telefoontje van Shawn dat ik toch bij de medewerker kon blijven slapen.
- Dank god dat ik mijn mobiel nog kon opladen aan mijn laptop anders was ik nu ergens gestrand zonder te weten waar naar toe te gaan of te slapen.-

Daar eenmaal aangekomen, boden ze me kava ( lokale sterke drank) aan. Ik kon wel wat gebruiken maar omdat ik geen tijd had om ergens te stoppen had ik niks gegeten vanaf lunch en ik ken mezelf goed genoeg dat ik geen drank moet drinken. Toen ik dit vertelde ging de vrouw van de medewerker gelijk eten voor me klaar maken. ( een groot deel van de bevolking van Fiji zijn Indiers )

Ook hun zijn Indiers en ik kreeg dus ook een lekkere pittige maaltijd voor me neus geschoven. Echt mijn lievelingseten, not. Maar ik vond het zo lief daar kon mijn mond wel even voor in brand staan. Ze vertelde dat ze familie op bezoek hadden en dat ik uitgenodigd was om ook te komen. ( het was bij de buren). Ik heb daar nog even gezeten, hier kreeg ik weer eten aangeboden. Iedereen was heel aardig en ik kon de dag niet beter en relaxter afsluiten dan dit. Om 11 uur ben ik toch echt naar bed gegaan. Ik heb nog wat creme op de bultjes gesmeerd want de jeuk was niet te doen!

Ik was verbaasd en geraakt over de gastvrijheid en flexibiliteit van deze lieve mensen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anne

FREEDOM!

Actief sinds 02 Nov. 2016
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 36994

Voorgaande reizen:

06 April 2017 - 11 Mei 2017

Fiji!

19 Februari 2017 - 06 April 2017

nieuw zeeland!

17 Januari 2017 - 18 Februari 2017

Australie!

03 November 2016 - 17 Januari 2017

Indonesie!

Landen bezocht: