alice springs! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van anne breemen - WaarBenJij.nu alice springs! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van anne breemen - WaarBenJij.nu

alice springs!

Blijf op de hoogte en volg anne

08 Februari 2017 | Australië, Alice Springs

Na wakker te zijn geworden na een prachtige zonsopgang met een zo een oude typische windmolen op de achtergrond hebben we ontbeten en hierna hebben we de tent ingeklapt. Toen we het doek erover heen wouden doen zag lies een dikke vette spin met harige poten op de buitenkant van de tent zitten.

Dani rende al gauw weg dus was ik de aangewezen persoon om hem te verwijderen. Na 3 pogingen proberen weg te tikken met een folder en weer weggedoken te zijn was hij eindelijk van onze tent af. Hoezo uit je comfortzone treden wanneer je reist… blegh!

Hierna zijn we naar devils marble’s gereden.
We hebben de korte korte route genomen wat maar liefst 6 minuten lopen was maar je had hier al prachtige vergezichten en gek gevormde stenen. Overal op het pad zaten sprinkhanen die overal heen op hopte. En alle gebruikelijke ongedierte als muggen, vliegen etc.

Alice springs is bereikt! We zijn in het midden van Australië! We zijn naar de toerist informatie gegaan en hun raadde aan om naar west macdonnels rangers national park te gaan. Ze hebben de campingplaatsen omcirkeld.

Hierna hebben we boodschappen gedaan en zijn hiernaartoe gereden. Halverwege kwam ik erachter dat de tank bijna leeg was en heb een ik tankstation opgezocht. De eerstvolgende zou 68 km verderop liggen. Terug naar alice springs was 42 km. Dus de keus was snel gemaakt en we zijn terug gereden naar alice springs.

Ik weet dat ik niet mag generaliseren maar er zijn hier super veel Aboriginals en ze zien er bijna allemaal even onverzorgd uit, sport kleding aan en ruiken niet fris. Maar ik zie sommige ook werken in de winkels.

Aangekomen bij de eerst stop Ellery creek big hole. Hier konden we goed zwemmen zeiden ze. En ja hoor het was er prachtig het was een soort meertje tussen de bergen door. Als je op je rug ging liggen in het water zag je de rotsen naast je en boven je zo mooi! Even weg uit alle drukte!

Nog 48 kilometer en we zijn bij de campsite. Daar eenmaal aangekomen ligt het midden tussen het prachtig roodgekleurde gebergte! Ook hier konden we mooi de zonsopgang bekijken. En ook hier zijn alle vliegen, mieren en muggen aanwezig! We zijn iig nooit alleen!