whitsunday - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van anne breemen - WaarBenJij.nu whitsunday - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van anne breemen - WaarBenJij.nu

whitsunday

Blijf op de hoogte en volg anne

05 Februari 2017 | Australië, Whitsunday Islands

Op naar de whitsunday eilanden!
Vroeg de wekker, kopje thee en gaan! Wat een paradijs daar! Bossen, stranden, bergen en 2 snorkelplekken een perfecte dag om eens goed te verbranden!

De veiligheidsbriefing van de gidsen waren ook erg leuk! Het begon met veiligheid van de boot, niet staan etc. Who manage to fall over board, just scream man overboard, point at the person so we dont lose the head. If you wanna be the hero of the day, trow the safetyring to the drawning person but not on his/hers head otherwise we have to catch a dead body. It’s from hard plastic. Nadat iedereen zijn stingersuite had aangetrokken konden we het water in!

De eerste snorkelplek op het great barrierreef was prachtig vol met koraal, ik zag een zeekomkommer een vis van meer dan een meter lang. Ik wees hem aan aan daniela, ze pakte mijn hand en er kwam een klein gilletje uit haar keel. Toen we net indoken zagen we een schildpad zwemmen daar. Gewoon 10 meter van het strand! Na 45 minuten snorkelen zijn we eruit gegaan en naar de volgende snorkelspot gevaren in ongeveer 15 minuten.

We hadden in het begin een mooi plekje vooraan in de boot kunnen bemachtigen en deze plek hielden we de hele dag!

De 2de snorkelplek was een voederplek en het territorium van George. George leek op een sweetlips maar was het niet. George heette eerst Georgina maar is van geslacht veranderd toen hij dit gebied heeft veroverd. Als hij ziek word of dood gaat in het gevecht wordt het grootste vrouwtje een man en neemt hij het gebied over. Met het voeren van de vissen waren er zoveel, ze zwommen letterlijk 1 mm naast je en als je zwom moest je uitkijken dat je er geen raakte.

In mijn stingersuite zat een gat, het was niet erg zeiden de gidsen dus ging ik het water in. Toen kwam er een super grote vis aan mijn been voelen en dacht dat ik eten was. Nadat ik omdraaide en hij het 2 x geprobeerd had zwom de vis weg.

Hierna gingen we het wildere water in, we hadden een thundercat boat (zoek maar eens op) en zweefde over de golven heen, water vloog je om de oren en omdat we vooraan zaten kregen we de volle laag. Ook stuiterde hij weer op het water en het was zo gaaf! Helaas was dit maar 10 minuten en daarna werd het water weer rustiger. Tijd voor lunch.

Omdat de boot vol zat met mensen hebben we even gewacht tot wat mensen hun lunch hadden. Ik stond in de rij en daar drong een vrouw voor. Ik pakte 2 plakjes tomaat en er waren nog 6 over. De vrouw pakte ze allemaal terwijl er nog zeker 6 mensen achter mij stonden. Ik heb 3 keer diep adem gehaald en ben met mijn bord op de plek gaan zitten. Wat kan ik slecht tegen dit soort mensen.

Hierna gingen we naar het strand en maakte we een groepsfoto. Ik was heel blij dat ik niet in mijn bikini stond daar! We hadden een korte wandeling naar het lookoutpunt voor Whitehaven beach. 1 woord WOUW. Het witste strand wat ik ooit heb gezien, zonder zonnebril deed het bijna pijn aan je ogen. Het water was zo helder, niet te omschrijven. De gids gaf wat uitleg en vertelde dat dit het puurste strand te wereld is. Als je hier zand meeneemt en je wordt gepakt kost je het 10.000 AUSD boete. De enige die het zand heeft mee mogen nemen is NASA voor onderzoek.

Om 3.30 moesten terug zijn op het andere strand om de boot te halen. Dit wilde de gids even duidelijk maken en herhaalde dit om de 5 minuten in zijn praatje. Ik zei hij: if you walk slowly leave the beach at 3.10 en be at here at 3.30 if you walk fast leave the beach at 3.20 and be here 3.30. We leave 3.30. If you’re not here find yourself a shelter and we come to pick you up tommorow at the same time. At 3.30!

Hierna hadden we tijd om zelf naar het strand te gaan, de gids had al gewaarschuwd. Omdat het zand zo wit en puur is reflecteert de zon. Je hebt dus reflectie van de zee, het strand en je hebt de zon nog. Niet de beste combinatie als je al een beetje verbrand bent.

Het strand is zo wit, zelfs ik lijk super bruin! Het is zo mooi wouw. En het water zag je de stingers al zwemmen en gewoon wouw. Nog nooit zoiets gezien. Het leek wel een foto uit de brochure. Toen het tijd was om te gaan leek ik zelf een garnaal en heb de terugweg op de boot met mijn pet op zonnebril op en mijn handdoek voor mijn neus mond borst en armen om me te beschermen tegen de zon. Ik leek wel een bankrobber.

We zijn terug gegaan naar de lagoon om te douchen en even langs de macdonalds voor wifi. Ook waren we net optijd om nog een paar laatste boodschappen te halen en de wijn voor vanavond natuurlijk.
Aangekomen op de campsite zagen we de jongens niet, we hebben toch de tent opgezet en zijn eten gaan koken. Om half 10 kwamen de jongens eraan en hun zagen weer 2 andere die ze al eerder hadden ontmoet. Zo duurde de avond tot een uurtje of 5. Met 5 potjes bussen en 8 liter wijn is er aardig wat doorheen gegaan.

Gelukkig hadden we een buurman die het begreep.. urgh niet dus. Toen de jongens aankwamen zei hij al gelijk, keep it quit. Dus hun zeiden yeah sure if you want. Keep it quit!!! En toen verdween hij in zijn caravan.

Tegen de tijd dat we naar bed gingen kwam Inti hard lachend terug lopen vanuit de wc. Hij lachte zo hard en hij kon niet meer fatsoenlijk Engels praatte dat ik hem niet snapte en met hem meeliep. Toen hoorde je iemand luid de liefde bedrijven in de wc. Wat ik wel snap dat je het niet op het gras wil doen hier met al die kikkers. Dus toen we lachend terug kwam hoorde we vanuit zijn caravan SHUT UP!

Mooie nacht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Whitsunday Islands

anne

FREEDOM!

Actief sinds 02 Nov. 2016
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 36975

Voorgaande reizen:

06 April 2017 - 11 Mei 2017

Fiji!

19 Februari 2017 - 06 April 2017

nieuw zeeland!

17 Januari 2017 - 18 Februari 2017

Australie!

03 November 2016 - 17 Januari 2017

Indonesie!

Landen bezocht: