happy australian day! - Reisverslag uit Perth, Australië van anne breemen - WaarBenJij.nu happy australian day! - Reisverslag uit Perth, Australië van anne breemen - WaarBenJij.nu

happy australian day!

Blijf op de hoogte en volg anne

26 Januari 2017 | Australië, Perth

We zijn sochtends met lilly (hond) naar het strand geweest. Ze gaat zelf niet het water in maar wilt getild worden. Ook gaat ze echt niet in haar eentje zwemmen zoals iedere ander hond doet! Na een uurtje warmte zijn we terug gelopen en hebben we heerlijk aan het zwembad gelegen. Met een mooi vooruitzicht op een leuke ferry tocht en op het mooie vuurwerk aan de swan rivier lig ik heerlijk in het zwembad met een boek.

Om 4 uur kwam lisa aan bij ons en zijn we afgezet bij de plaats waar de ferry vertrekt. Op de ferry konden we nog mooi een plaatsje buiten vinden en hebben zitten kletsen met een ouder echtpaar. Nadat we aangekomen zijn zijn we van de boot gelopen en hebben een mooi plekje aan de rivier gezocht om naar het vuurwerk te kijken. Het is onvoorstelbaar hoeveel boten er in de rivier liggen. Het zijn er honderden. Nadat we alle lekkere kaasjes en broodjes hadden gegeten zijn we een stukje gaan wandelen op elizabeth sqaure. Lisa bleef op onze plek zitten en ging even liggen.

Toen we bijna terug waren kreeg we een telefoontje van Lisa dat de vuurwerkshow niet door ging. Ik hoorde haar lachen en vragen of ze het echt meende. Nu klonk ze toch wat serieuzer. We hebben het opgezocht en ja hoor het gaat niet door. Er is een klein vliegtuig op de rivier gecrasht. 300 meter van de brug waar al het vuurwerk op lag. Niet lang erna belde Chris op dat de vuurwerk show niet doorgaat… Terug bij Lisa hebben we de spullen gepakt en zijn we naar de ferry gegaan om te vragen wat de bedoeling is. Hier zeiden ze dat we nog niet konden vertrekken omdat er mensen allemaal van de boot waren. Dus gewoon om 9 uur, zoals het na het vuurwerk ook zo zou zijn. Dus zijn we een rondje gaan lopen. En een ijsje gaan eten een paar foto’s genomen en op de ferry gaan zitten.

Nu hadden we een betere plek, en konden we in het donker op de skyline van perth kijken. Prachtig! Juli had een foto opgezocht van het vuurwerk van vorig jaar en hield deze op achtergrond zodat we een beetje een idee hadden haha.