green valley & green canyon - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu green valley & green canyon - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu

green valley & green canyon

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

11 November 2016 | Indonesië, Pangandaran

Vandaag naar de green canyon en valley geweest. Twee woorden: Avontuur & Wouw!

we begonnen in de met de motorbike tocht naar de green valley, het was ongeveer een uurtje rijden en ik zat bij een Engelse jongen achterop de bike. hij reed heel fijn, en zelf de modderige, bergop weggetjes vol gaten zijn we veilig doorgekomen. Onderweg kwamen we hele rijstvelden, afgelegen dorpjes, kleine kinderen die zwaaien tegen.

De rit naar de valley was al een genot! eenmaal bij de entree aangekomen, nog een keer goed ingesmeerd en de tas afgegeven. we mochten verder niks meenemen dan alleen je waterdichte camera. Er werd zelfs gevraagd of ik mijn bril af kon doen:) dus heb maar om een touwtje gevraagd.
De gids heeft een mooie creatie gemaakt van een soort plastic touw en een leeg wat flesje aan mijn bril. Als mijn bril af mocht vallen dat deze in ieder geval niet zinkt!

we zijn de berg opgelopen naar de bovenkant van de rivier. dit was door de jungle heen en uiteraard was het weer spekglad van de modder. En weer ben ik gevallen... als enige. bij de rivier aangekomen moesten we goed naar de instructies van de gids luisteren.

We hebben van de watervallen (3meter) afgesprongen. Het lijkt misschien niks maar als je daar staat wel! Maar ik ben gesprongen en vond het nog leuk ook! Hierna kon je op lianen klimmen langs de kant om op een plek te komen waar je vanaf 6 meter de rivier inspringt. Deze heb ik maar overgeslagen.

verder stroomafwaarts sprong ik van nog een kleine waterval en kon je met een touw het water inspringen! Dit was erg leuk!!

we hebben geluncht en zijn doorgegaan naar de green canyon. Hier gingen we met een bootje stroomopwaarts, kregen een reddingsvest en klommen hier in het water. Eenmaal in het water had je eerst nog een touw. Daarna moest je je vasthouden aan de rotsen en de rivier oversteken. De gids stond dan aan de andere kant om het touw uit te gooien als je te ver afdreef.

Na dit te hebben overleefd, ben ik verder gegaan en hebben we tegen de stroom in de rivier beklommen en gezwommen. tot we niet meer verder konden en we stroomafwaarts het water in moesten springen vanaf een rots. Na wat twijfelen het water ingesprongen en me laten meenemen door de stroming terug naar het begin. Het was zo gaaf! het uitzicht daar is zoo mooi!

Gelukkig was er een iemand in de groep met een go pro en heeft hij beelden kunnen maken van alles :) deze krijgen we binnenkort door.

Het was zo een gave ervaring en ik ben zo uit mijn comfortzone getreden door het toch allemaal te proberen (behalve de hoge) ondanks dat ik sommige dingen best eng vond. Na een uur terug te hebben gereden in het hotel met een aantal wat gegeten en gedronken bij de strandtent en hierna zijn we terug naar het hostel gegaan.

Morgen ga ik met de Nederlandse familie richting Yogjakarta. Maar niet op de meest gebruikelijke route. We gaan met de boot naar Cilicap en vanaf daar met de bus naar Yogjakarta. Ik ben heel benieuwd:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Pangandaran

Indonesie!

Mijn reis van Jakarta, naar de eindbestemming Perth!

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2017

Indonesie ik zal je missen!

16 Januari 2017

Amed!

11 Januari 2017

kuta met daniela

10 Januari 2017

Nusa Lembongan deel 2

07 Januari 2017

Nusa Lembongan
anne

FREEDOM!

Actief sinds 02 Nov. 2016
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 37047

Voorgaande reizen:

06 April 2017 - 11 Mei 2017

Fiji!

19 Februari 2017 - 06 April 2017

nieuw zeeland!

17 Januari 2017 - 18 Februari 2017

Australie!

03 November 2016 - 17 Januari 2017

Indonesie!

Landen bezocht: