bandung - pangandaran- "jungle" tour - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu bandung - pangandaran- "jungle" tour - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu

bandung - pangandaran- "jungle" tour

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

10 November 2016 | Indonesië, Pangandaran

9-10 Gisterochtend vroeg (8.00) vertrokken van Bandung naar Pangandaran. Na een taxi rit van een half uur naar het busstation, de bus ingestapt. Heerlijk die airco! er komen mensen binnen die muziek maken en geld vragen, allemaal eten verkopen, en mensen die een gehandicapten vrouw (zonder armen en benen) met een draagdoek op hun heup dragen en geld vragen.
De truck dat je doet alsof je slaapt helpt goed :)

Na 7 lange uren in de bus kwamen we aan, maar niet in Pangandaran. de brug naar de stad was kapot dus moeten we met de motorbike verder. Echter bieden ze deze natuurlijk veel te duur aan. Na even afdingen betalen we nog wat teveel maar goed, het is low-season.

Eenmaal een hostel gezocht, ( de fransman boekt normaal geen hostel van te voren en ik dacht give it a try!) is het erg gezellig en kom ik al 6 Nederlanders tegen.

10-10

Het plan was om vandaag de green canyon en de green valley. Echter kwam vanochtend het nieuws dat het water te hoog staat en dat het risico hoger is en het uitzicht niet mooi. Zonde van je tijd en geld dus.

Als alternatief hadden we een "jungle tour" in het nationaalpark. Het was een erg mooie tour van 5 uur en hebben een hele hoop gezien. Het was ook erg gezellig omdat we met een nederlands gezin de tour samen hadden. We werden met de scooter een stuk richting het park gebracht. het was bij de gids thuis. We waren met 6 en er waren 3 scooters om ons daar te brengen. Hij zei tegen mij dat de rest hier ook kwam.

Ik stapte als 3de op de scooter. en onderweg was er iemand gevallen. Ik hoorde later dat deze mevrouw waarschijnlijk een epileptische aanval heeft gehad.

Toen ik aankwam bij zijn huis liet hij mij zijn roofvogel zien ( die zat gewoon in zijn boom) en zijn stekelvarkens wie hij wat te eten gaf. Maar verder zag ik er niemand. hij reed weer weg om de andere te halen. Ik snapte er niks van want ik reed later weg en de andere zijn er nog niet...

ik besloot dat als ik over 10 minuten nog niemand zag ik actie zou ondernemen. Wat wist ik niet, maar iets. Gelukkig kwamen daar 3 minuten later ook de anderen mensen aan en ze hadden bij het ongeluk geholpen.

We zijn via de haven naar het park gelopen. Onderweg kwamen we vissers tegen die hun netten binnenhaalden. We zijn even gestopt en gezien wat hun vangst was. Het is vis maar het was toch best zielig om ze te zien spartelen.

In het national Park hebben we een hoop dieren gezien. Apen, Leguanen, Scorpioenen, herten, stekelvarkens en zelf een vliegende eekhoorn!
Na een paar uur wandelen in het park, kwamen we uit op whitesandbeach. Hier hebben we even gezwommen en we zijn weer terug gelopen.

De apen kwamen erg dichtbij en waren soms erg brutaal. Maar wat me het meest bij blijft van vandaag behalve de gezelligheid in het hostel is dat ik vandaag een scorpion heb vastgehouden ( voor 4 seconden ) maar toch!

Na deze wandeling hebben we wat gegeten, en heb ik even de tijd voor mezelf genomen wat boodschapjes gedaan en mijn spullen opgeruimd.
Ik merk dat als je veel bij mensen bent, je zo nu en dan alleen wilt zijn. Hoe en in welke vorm maakt eigenlijk niet zoveel uit.

Na een leuk skypegesprek met papa en mama en tante willy. ben ik naar voren gelopene en het was er gezellig druk! een paar duitse vrouwen en mannen, een engelse, en natuurlijk Nederlanders!

We hebben samen wat gegeten en gedronken in een strandtent, en nog wat gedronken bij het hostel.

Morgen gaan we dan toch de tour doen door de green valley en green canyon. Maar dan met een hoop mensen meer dan gedacht. 6 mensen uit NL, 1 uit Engeland, 1 uit Duitsland.

Dat wordt een gezellige boel :)

  • 10 November 2016 - 18:24

    Anita:

    Hey Anne, het is nog maar het begin van je reis, maar wat een belevenissen al, zo ook vandaag weer. Zo te lezen heb je het naar je zin en ook een prettige bijkomstigheid om weer even in je eigen taal met mensen te kunnen praten. Veel plezier morgen! Ook namens René, Nick en Thijs.

  • 11 November 2016 - 00:57

    Paps:

    Was gezellig en leuk om je weer te zien. Veel plezier morgen in de valley en canyon hou het droog en pas op de bril.
    Xxx pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Pangandaran

Indonesie!

Mijn reis van Jakarta, naar de eindbestemming Perth!

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2017

Indonesie ik zal je missen!

16 Januari 2017

Amed!

11 Januari 2017

kuta met daniela

10 Januari 2017

Nusa Lembongan deel 2

07 Januari 2017

Nusa Lembongan
anne

FREEDOM!

Actief sinds 02 Nov. 2016
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 37049

Voorgaande reizen:

06 April 2017 - 11 Mei 2017

Fiji!

19 Februari 2017 - 06 April 2017

nieuw zeeland!

17 Januari 2017 - 18 Februari 2017

Australie!

03 November 2016 - 17 Januari 2017

Indonesie!

Landen bezocht: