Nusa Lembongan - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu Nusa Lembongan - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu

Nusa Lembongan

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

07 Januari 2017 | Indonesië, Nusa Lembongan

Ik werd opgehaald bij papa in het hotel en we hebben afscheid genomen. hierna zei de chauffeur dat we nog naar een ander hotel moesten om een groep chinezen op te halen. In de auto was en een hard gekwebbel in het chinees en de chauffeur grapte naar mij of ik er iets van kon verstaan! Ja ik spreek vloeiend chinees!

Nadat we er aankwamen moest ik me aanmelden bij een stentje. Ik me aangemeld en hier kreeg ik te horen dat er een transfer van de haven naar het hotel zat. Mooi want die lag 5 km verder...

we werden in het voertuig geplaatst en ik kan je niet zo goed vertellen wat het nu precies was een grote golf kar maar dan met bankjes aan de achterkant. nou goed, nadat ik was afgezet kwam in mijn heerlijke guest house terecht. zwembad, 2 persoonsbed met heerlijke matras, een buitenbadkamer!

Na een rondje naar het strand te hebben gelopen ben ik wat gaan lunchen en naar een duikschool gezocht en natuurlijk gaan zwemmen. Savonds wat gegeten maar ook hier liggen de prijzen hoger dan in niet toeristische gebieden. en het was geeneens echt lekker.

De volgende dag moest ik al vroeg op te gaan duiken. Er waren nog 2 andere nederlands bij die ook doken die dag. Na 2 heerlijke duiken en weer helemaal in het ritme besloot ik maar de volgende dag ook te gaan duiken.

Het mooie van deze duikschool was dat ze nederlandse eigenaren hebben en een cafe met the dutch corner met:
- broodje kroket
- broodje frikandel
- frikandel speciaal
- frikandel uit het vuistje
- patatje oorlog

wat is een broodje kroket, met mosterd dan toch heerlijk! we hebben nog een potje pool gespeeld na onze Hollandse lunch en hierna ben ik weer lekker gaan zwemmen. Savonds ben ik gaan eten in een goedkopere warung, maar ook hier was het eten niet heel erg lekker.

De volgende dag mocht ik weer lekker vroeg op want er was weer een duikdag! echter vandaag was het anders, de 2 andere nederlands zijn meer gevorderd dan mij en wouden naar een divesite voor ervaren mensen. Als ik 1op1 zou krijgen was het niet erg en konden we gaan.
Oke!

Op de divesite genaamd de channinganwall sprongen we in het water en gingen we naar beneden op 18 meter. Na 10 minuten hield de duikinstructeur mijn hand de hele tijd vast om dat de stroming sterker werd.De stroming ging van links naar rechts, boven naar onder. Maar OMG zooooooooooo moooi. Het was zoals de naam al zegt een muur. liep recht naar beneden en als ik boven me keek zag ik alleen maar koraal fel gekleurd hoop vissen.
Als ik naar boven keek zag ik alleen maar een muur van koraal vissen felgekleurd. WAUW! we hebben in 40 minuten 1 km afgelegd door alleen de stroming te volgen. En volgens hun was dit nog een rustige stroming.

Deze plek is heeel moeilijk te overtreffen! Ik ben de duikinstructeur echt dankbaar dat hij me heeft meegenomen:D

Helemaal voldaan ben ik gaan lunchen en het zwembad ingedoken. Savonds gaan eten op dezelfde plek en een amerikaanse vrouw ontmoet. We hebben samen gegeten en afgesproken morgen na het duiken samen een motor te huren en het eiland een beetje te verkennen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Nusa Lembongan

Indonesie!

Mijn reis van Jakarta, naar de eindbestemming Perth!

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2017

Indonesie ik zal je missen!

16 Januari 2017

Amed!

11 Januari 2017

kuta met daniela

10 Januari 2017

Nusa Lembongan deel 2

07 Januari 2017

Nusa Lembongan
anne

FREEDOM!

Actief sinds 02 Nov. 2016
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 36991

Voorgaande reizen:

06 April 2017 - 11 Mei 2017

Fiji!

19 Februari 2017 - 06 April 2017

nieuw zeeland!

17 Januari 2017 - 18 Februari 2017

Australie!

03 November 2016 - 17 Januari 2017

Indonesie!

Landen bezocht: