bogor- bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu bogor- bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu

bogor- bandung

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

06 November 2016 | Indonesië, Bandung

Vandaag ben ik eerst in bogor naar de botanische tuinen geweest, wat een plaatje. zoveel te zien een hoop natuur. 2 x een interview van studenten daar, en van een groepje kreeg ik als bedankje een kadootje uit de giftshop daar. het is een angkloeng. Een Indonesisch muziekinstrument gemaakt van bamboe. het neemt wat ruimte in beslag maar weggooien doe ik het zeker niet!

Daarna ben ik een winkelcentrum ingegaan, overal waren kraampjes en er was een meter om te lopen voor beide richtingen, je kon er alles halen. Het was er druk de A/C kon het niet aan en er waren afdelingen vol kleding, schoenen, fruit. Ik ben een supermarktje ingegaan om wat eten en drinken te halen voor in de bus.

De bus zat goed vol, maar de A/C deed zijn werk. Na 4 uur in de bus gezeten hebben ( waarvan 2 geslapen ) heb ik genoten van het prachtige uitzicht wat deze reis en dit land te bieden had

De bus arriveerde en ik heb een taxi gepakt, na even onderhandelen kon ik voor de helft van zijn prijs mee. Toen ik eenmaal in stapte zag ik dat hij geen meter had. Oeps... nouja we hebben een prijs afgesproken. Toen ik mijn riem om wou doen kon ik deze niet vastklikken, nouja dan maar net doen alsof... na een paar minuten kwam ik erachter dat ook zijn snelheidsmeter het niet doet en hij geen woord engels praat en verstaat. hmm oke, ik zet even maps.me aan en mijn gps om te zien of we wel richting hostel gaan. na een kwartier kwam ik keurig aan bij het hostel en heb ik de afgesproken prijna is betaald. Maar het was wel even spannend...

Na een uur langs alle eettentjes te hebben gelopen en besloten te hebben dat ik gewoon maar pakje noodles ga halen bij de supermarkt kom ik een vrouw tegen die ook nog moet eten, ook zij verstaat en spreekt geen woord engels.

We hebben in een druk tentje gegeten, waar niemand met bestek eet, gewoon heerlijk met je handen! en daarna is ze meegelopen naar het hostel. het was een beetje raar want ze wou volgens mij morgen weer afspreken..





  • 06 November 2016 - 15:08

    Ingrid:

    Heerlijk! geniet ervan en inderdaad wel een spannende taxi-rit....

  • 06 November 2016 - 15:39

    Paps:

    Super dat het zo mooi is, je hebt wel lang in de bus moeten zitten zeg.
    Ook mooie foto's, staan wel allemaal van links naar rechts.
    Mss kan ik het instrument mee naar huis nemen.
    Goed geregeld met meekijken of je de goede richting uitgaat in de taxi en goed onderhandeld, knap hoor.

    Pas inderdaad wel op met wat voor reden ze met je willen eten /of aanpappen, maar kan ook niets zijn, gewoon met gepaste achterdocht.:)
    Vindt het leuk om je verslagen te lezen, verder genieten en tot de volgende keer.

  • 06 November 2016 - 15:39

    Paps:

    Super dat het zo mooi is, je hebt wel lang in de bus moeten zitten zeg.
    Ook mooie foto's, staan wel allemaal van links naar rechts.
    Mss kan ik het instrument mee naar huis nemen.
    Goed geregeld met meekijken of je de goede richting uitgaat in de taxi en goed onderhandeld, knap hoor.

    Pas inderdaad wel op met wat voor reden ze met je willen eten /of aanpappen, maar kan ook niets zijn, gewoon met gepaste achterdocht.:)
    Vindt het leuk om je verslagen te lezen, verder genieten en tot de volgende keer.

  • 06 November 2016 - 16:16

    Anita:

    Nou Anne, je hebt al weer heel wat beleefd (wel spannend trouwens hoor!), nadat ik je de laatste keer heb gesproken, maar leuk om op deze manier een beetje op de hoogte te worden gehouden.
    Leuke foto's en het eten zag er ook goed uit. Geniet ervan en veel plezier!

  • 06 November 2016 - 21:00

    WillyvanBreemen:

    Wat is het daar groen en ziet het er mooi uit!
    Leuk om je eerste reiservaringen en indrukken te lezen. Alles is zo anders, uitzoeken en ondervinden hoe dingen gaan, op het laatste moment plannen omgooien en kijken wat het beste werkt. Laat aankomen ergens iets minder handig (haha T. Willy adviezen....) en goed te lezen dat je vindingrijk bent in die taxi. Ik had hem geloof ik wel even geknepen ;-)
    Maar ik had vorig jaar al gemerkt dat je handig en vindingrijk bent.

    Wat heb je gegeten in dat eettentje? Na je "handenmaaltijd" hopelijk je pillen niet nodig gehad ;-) ?
    En ga maar op je gevoel af, ook met die mevrouw die misschien weer wil mee gaan eten? Een student die engels wil leren snap ik en is leuk, iemand die geen engels praat....? Met wat voor doel, behalve dat jij heel gezellig bent!
    Meissie, lekker genieten XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bandung

Indonesie!

Mijn reis van Jakarta, naar de eindbestemming Perth!

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2017

Indonesie ik zal je missen!

16 Januari 2017

Amed!

11 Januari 2017

kuta met daniela

10 Januari 2017

Nusa Lembongan deel 2

07 Januari 2017

Nusa Lembongan
anne

FREEDOM!

Actief sinds 02 Nov. 2016
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 37016

Voorgaande reizen:

06 April 2017 - 11 Mei 2017

Fiji!

19 Februari 2017 - 06 April 2017

nieuw zeeland!

17 Januari 2017 - 18 Februari 2017

Australie!

03 November 2016 - 17 Januari 2017

Indonesie!

Landen bezocht: