mount cook! - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van anne breemen - WaarBenJij.nu mount cook! - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van anne breemen - WaarBenJij.nu

mount cook!

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

26 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Aoraki Mount Cook

vroeg op? 9 uur vroeg genoeg brrr wat koud en donker!

2,5 uur later dan gepland zijn we vertrokken en zijn aangekomen bij mount cook village. We hebben gevraagd waar we naar toe moesten en hebben 3 uur gewandeld richting de hooker lake. Wouw op de weg daarna toe hadden we 3 keer een swingbridge.

De rivier is grijs van de grondstof en het meer is ook grijs. Op de foto’s lijkt het wel sneeuw. De bergen hebben nog allemaal sneeuw op hun toppen en je bevindt je midden in de natuur en vergeet even dat er nog allemaal andere mensen om je heen lopen.

De teen van dani heeft de hele nacht pijn gedaan dus hebben we wat rustiger aan gelopen dan normaal. We hebben ons water bijgevuld in het toilet gebouw en hebben hier onze afwas gedaan. Op de campsites is bijna geen water te vinden dus moeten we het maar op andere plekken doen.

Op naar de gratis koude douche. En je raad het al het water komt van de bergen. Het is dus ijs en ijs en ijs koud. Dus hop hop eronder, eruit inzepen hop eronder afspoelen en klaar. Brrrr dit is echt het ergste!

Toen we in de auto zaten en de weg naar Franzjosef aanzette zagen we dat we om de hele berg heen moeten rijden. Wat inhoud dat we zeker 400 kilometer moeten rijden. Dus maar wat verder gereden dan de vorige campsite. Dit was een mooie campsite, langs een riviertje. Na een paar uur werd de avond ijskoud en zijn we in de auto gekropen.