padi time! - Reisverslag uit Labuanbajo, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu padi time! - Reisverslag uit Labuanbajo, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu

padi time!

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

14 December 2016 | Indonesië, Labuanbajo

vandaag theorie gehad. film kijken vragen beantwoorden, discussiëren. film kijken, vragen beantwoorden, discussiëren. zo 5 lange hoofdstukken lang. Merk dat ik dat niet meer gewend ben haha.
Na een lange dag (8.30 tot 16.00) waren we eindelijk klaar en konden we onze uitrusting gaan passen. Op naar het water!

In het lage water zijn we skills aan het oefenen. we hadden verschillende oefeningen zoals je zelf laten zweven in het water zonder teveel te zakken en te stijgen. je bril vol laten lopen met (zout) water en het weer uitblazen onder water. brrrr ik haat zout water in mijn gezicht. Ik raakte even in paniek en wou naar boven. Mocht niet waah! na een paar keer uit en adem was ik weer rustig en kon het verder gaan. de keren erna lukte beter.
we oefende met de BCD ( vest met tank) uit en aan doen in het water en zwommen en stuk rond. we deden emergency oefeningen en na een vermoeide dag mochten we dan eingelijk de volgende dag naar open zee!


de 3de dag gingen we naar open zee! de boot was relaxt de uitrusting lag allemaal op een plaats en op het dek lagen zitzakken waar we konden chilen. we kregen lekker eten en drinken was aan boord. We zagen zoveel gaafs, zeeschildpad, bleuspotted stingrays, lionfish, mantarays. de mantarays waren erg gaaf! alleen een beetje jammer dat we een kompas oefening aan het doen waren. we hebben nog een safetystop gedaan op 5 meter en de laatste duik hebben we een safetystop met out of air gedaan. Dat betekent dat je een 'nood' situatie hebt en geen lucht meer hebt. je krijgt dan lucht van je buddy uit zijn extra airsource. en je gaat samen naar de oppervlakte.

Aan boord vroegen ze of ik morgen ook wou duiken, ja hoor natuurlijk!

deze diuiken waren nog gaver! niet alleen omdat we geen oefeningen hoefden te doen maar ook omdat we veel zagen en we er nu echt van konden genieten! op de boot zaten en zwister en een duitser. De zwitser ging snorkelen en we hadden een divemaster voor mij en de duitse jongen.

We zaggen 10 mantarays samen en ze zweven boven ons en naast ons en we hielden ons maar vast aan het dode koraal om niet meegesleurd te worden met de stroming. Je hoort dat mantarays groot zijn maar als je ze ziet WOUW. 5 meter doorsnee en dit zijn nog geen eens de grootste. ze zwemmen zo mooi en geruisloos door het water. we hebben wel een half uur of 3 kwartier op de grond gelegen en gekeken.

met de laatste duik gingen we naar een zeeschildpadden plek. toen we naar beneden gingen zagen we er al 2 grote schilpdadden. ze waren wel 2 meter. toen ik bijna door de lucht heen was, en het signaal gaf om de duik te beeindigen zagen we nog een keer grotere! beter kon niet!

Na 3 dagen duiken was ik kapot en moest ik de boot op naar lombok. Met de jongens afgesproken ze in bali weer te ontmoeten! om half 10 ben ik op de boot gaan slapen! Maar ik heb mijn duikbrefet!!!

  • 23 December 2016 - 00:46

    Paps:

    Proficiat schat, trots op jou, goed dat je doorgezet hebt.
    Wat een geweldige belevenis zeg al die mooie dieren.
    Hoop dat je mooie foto's hebt.
    De mail kwam btw pas de 22e binnen.
    Tot over 6 daagjes.

  • 23 December 2016 - 16:18

    Willy:

    Proficiat Anne! JE DUIKBREVET! Zoals je het beschrijft klinkt het prachtig, alsof je er zelf een beetje bij bent.
    Lekker genieten en ik ben zo benieuwd naar je foto's straks. Daar zal ik wel een week voor uit kunnen trekken
    Hele fijne kerstdagen schat . Veel plezier samen straks met paps op balie en een gezellige jaarwisseling.
    Ik zal er een op je drinken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Labuanbajo

Indonesie!

Mijn reis van Jakarta, naar de eindbestemming Perth!

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2017

Indonesie ik zal je missen!

16 Januari 2017

Amed!

11 Januari 2017

kuta met daniela

10 Januari 2017

Nusa Lembongan deel 2

07 Januari 2017

Nusa Lembongan
anne

FREEDOM!

Actief sinds 02 Nov. 2016
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 36969

Voorgaande reizen:

06 April 2017 - 11 Mei 2017

Fiji!

19 Februari 2017 - 06 April 2017

nieuw zeeland!

17 Januari 2017 - 18 Februari 2017

Australie!

03 November 2016 - 17 Januari 2017

Indonesie!

Landen bezocht: