lombok kuta - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu lombok kuta - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu

lombok kuta

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

05 December 2016 | Indonesië, Lombok

de boot van karimunjwa naar bespaar duurde dit keer 2 uur. de fastboat was iets duurder maar we hadden met 4 uit het hostel dezelde boot dus het was erg gezellig. de een sliep, 2 andere zaten bij het raam omdat ze een beetje ziek werden en ik keek een fantasie romcom op die televisie. deze was Engels gesproken dus kon er goed alles van verstaan. wat heel fijn was dat er een Amerikaanse vrouw dezelfde kant op ging als mij. Dit wisten we al van te voren dus hadden we afgesproken om een lekkere massage te nemen in semarang, grote stad.dus genoeg te vinden lijkt ons!

In japara aangekomen zijn we na het afscheid van de andere naar semarang gereden. het was een gedeelde taxi en hier kwamen we een Nederlands stel tegen die daar woont. omdat de Amerikaanse vrouw maar 1,50 uur had om over te stappen (in jakarta) zat ze hem nu al te stressen. ik zou haar helpen met wat spullen te dragen omdat ze niet tijd had om haar bagage in te checken. het Nederlandse stel stelde daarom voor om gewoon een vlucht eerder te boeken, stom we hebben het er meerdere keren erover gehad en niemand heeft hier aan gedacht!

eenmaal in semarang was zij weer rustig en konden we opzoek naar ontbijt en massage. de ene massagesalon die we hadden gevonden was vol. toen ik een andere had gevonden taxi genomen. toen we aan de balie kwamen werd er gezegd: no woman only men. daarom wist de taxichauffeur waar het was :) een salon met massages en wat extra's. geen massage maar we hebben in ieder geval kunnen lachen.

na een vlucht naar Jakarta met een uur vertraging dus het is maar goed dat ze een vlucht eerder had! een overnachting in jakarta bij het vliegveld want ik moest om 4 uren ochtends alweer paraat staan daar!
naar de wekker weer in slaap gevallen en door de receptie gebeld dat de shuttle naar het vliegveld klaar stond. sh*t toch nog verslapen. na een korte nacht in het vliegtuig maar bij geslapen! bij de bagage een Franse man ontmoet waar ik de kosten voor de taxi mee kon delen.

we zijn naar het hostel gegaan en hebben hier motors gehuurd. dit keer heb ik zelf gereden! het was even wennen maar een vol automatisch ding is zoveel om zelf te rijden dan achterop te zitten. we zijn naar alle strandjes geweest en naar een uitkijkpunt geweest. als de zon had geschenen en het niet zo bewolkt was was het perfect geweest. nu was het gewoon heeeeel erg mooi en ik had er nog wel uren kunnen zitten! zo jammer dat ik mijn camera niet mee had maar gelukkig krijg ik foto's!

vandaag wouden we gaan vissen maar dit bleek te duur te zijn en de regen is erg onvoorspelbaar hier. dus zijn we weer terug gereden en gaan chillen in het hostel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Lombok

Indonesie!

Mijn reis van Jakarta, naar de eindbestemming Perth!

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2017

Indonesie ik zal je missen!

16 Januari 2017

Amed!

11 Januari 2017

kuta met daniela

10 Januari 2017

Nusa Lembongan deel 2

07 Januari 2017

Nusa Lembongan
anne

FREEDOM!

Actief sinds 02 Nov. 2016
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 37045

Voorgaande reizen:

06 April 2017 - 11 Mei 2017

Fiji!

19 Februari 2017 - 06 April 2017

nieuw zeeland!

17 Januari 2017 - 18 Februari 2017

Australie!

03 November 2016 - 17 Januari 2017

Indonesie!

Landen bezocht: