malang- surabaya - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu malang- surabaya - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu

malang- surabaya

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

18 November 2016 | Indonesië, Soerabaja

Vanochtend nog even naar een wijk geweest in Malang. Je zag het al vanuit de trein. Deze krottenwijk is een project dat in allemaal felle kleuren is geschilderd om er een beter leven te creëren. Ook zijn er kleine winkeltjes en is er een schooltje. ik had foto's gezien van een andere vrouw in het hostel en het was zeker de moeite waard om er even naar toe te gaan.

Nadat ik terug kwam in het hostel zou ik met de bus gaan, dit bleek en heel gedoe en ben voor hetzelfde geld sneller en directer met de trein. Ik heb nog even wat gegeten en daarna heb ik de trein gepakt.

In de trein krijg ik af en toe nog een cultuurschok ofzo. Ik ben nu inmiddels gewend aan het straatbeeld maar bij sommige dorpen liggen de "krotten" een meter van de treinrails af. en zie je mensen vanuit de trein de was ophangen en eten koken. Zelfs de kinderen lopen er gewoon naast.

In de trein bedacht ik me nog even dat het vandaag vrijdag is en het kantor imigrasie niet open is in het weekend... Maandag ochtend gelijk maar even doen.

Vanaf het station in Surabaya kon ik lopen naar het hostel. En ik zou anne niet zijn om eerst verkeerd te lopen.. gelukkig was het dit keer maar een straat en was ik er met 5 minuten!

Ik ben wat gaan eten en vanavond lekker slapen en heerlijk uitslapen! Het hostel ziet er in ieder geval schoon uit.


  • 20 November 2016 - 20:39

    Willy:

    Alweer het verkeerde tijdstip voor je visum;-) Tijd is iets wat niet meer zo telt als je reist.
    Maar even een paar dagen Surabaya bekijken en gelukkig een goed hostel.
    Hopelijk ook nog leuke mensen om iet samen te doen.
    groetjes T.Willy xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Soerabaja

Indonesie!

Mijn reis van Jakarta, naar de eindbestemming Perth!

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2017

Indonesie ik zal je missen!

16 Januari 2017

Amed!

11 Januari 2017

kuta met daniela

10 Januari 2017

Nusa Lembongan deel 2

07 Januari 2017

Nusa Lembongan
anne

FREEDOM!

Actief sinds 02 Nov. 2016
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 37040

Voorgaande reizen:

06 April 2017 - 11 Mei 2017

Fiji!

19 Februari 2017 - 06 April 2017

nieuw zeeland!

17 Januari 2017 - 18 Februari 2017

Australie!

03 November 2016 - 17 Januari 2017

Indonesie!

Landen bezocht: