yogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu yogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu

yogjakarta

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

14 November 2016 | Indonesië, Jogjakarta

13/11 Oke het hostel is gezelliger als ik dacht :) na rustig te zijn opgestaan en te hebben ontbeten en een brrr koude douche te hebben genomen ben ik naar de anderen gelopen. Hier zijn we op een fietstaxi naar het paleis van de sultan gegaan. Overal op de grond lag heel fijn grind, wat zo lekker tussen je tenen gaat zitten! Na zijn paleis te hebben gezien, werden we doorverwezen naar de traditionele poppenmaker.

Van een stuk gedroogd leer maakt hij de pop en kerft hij alles erin. Hij legde uit waarom de pop er zo uit zag en wat de dingen betekenen. En daarna probeerde hij er natuurlijk ons een aan te smeren!

Nadat we hier klaar waren wouden we naar het waterpaleis van de koning. Hier heeft de koning 2 zwembaden. Een voor privégebruik. Een om een vrouw uit te kiezen om mee te vrijen. Om de vrouw te kiezen heeft hij een speciaal kamertje die op het zwembad kijkt, hier kiest hij zijn vrouw uit en ze wordt dan uitgenodigd in zijn prive zwembad. Hierna gaan ze naar een kamer om het af te maken.

Hierna liepen we door een straatje waar ze coffee luwak maken. Je zag de kat die de koffie bonen uitpoept en hoe ze het maken. Ook konden we het proberen. Aangezien ik geen koffie lust heb ik maar geroken!

Toen we terug liepen richting hostel was er een soort carnavals optocht, alle felle kleuren, veren, outfits van afval kwamen langs! Na een heerlijk etentje zijn we naar ramayana ballet geweest. Het was erg leuk en mooi om een keer te zien.

Terug in het hostel om 10 uur savonds gingen de meeste nog wat drinken. Ik ben meegegaan en we konden daar waterpijp krijgen. Eerst was het smaakje lekker, en daarna smaakte het naar zeep. Ook hebben we spelletjes gespeeld en wat gedronken. voor ik het wist was het half 2.. en ben ik met een ander meisje terug naar het hostel gelopen.

Een geslaagde dag vol indrukken :)!


14/11
Vandaag hebben we een motorbike gehuurd. Ik wou mijn visum gaan verlengen maar tegen de tijd dat ik daar was, was het zo druk dat ik daar nog mooi uren kon doorbrengen. Zonde van mijn dag en van de gehuurde bike's. Ik heb toen maar besloten het later te gaan verlengen!
Ik heb er nog genoeg kans voor en wou hier mijn dag niet door laten verpesten..

Toen we daar wegwaren zouden we naar een waterval zijn gegaan. Echter vond de navigatie het leuk om ons door het bos te sturen en kwamen we bij iemand thuis aan. Hij zei dat de waterval niet de moeite waar was en daarom zijn we naar de merapi (vulkaan) gegaan.

De aardige man regelde 2 jeeps voor ons en daar gingen we. Het was een erg indrukwekkende, hobbelige tocht. het is maar goed dat we met de jeep waren haha. De aardige man had het over off-road, maar dYoit is niet wat ik had verwacht. de hele weg vol gaten, keien, hobbels zodat zelf de jeep het rustig aan moest doen. Maar het was een erg leuk ritje, de chauffeur lachte ons zelf een beetje uit haha.

Het was eerst erg bewolkt toen we er kwamen. Het was erg indrukwekkend wat voor een schade een uitbarsting kan aanrichten. Je hoort het wel maar nu zie je het met eigen ogen. Het is onvoorstelbaar.

Boven aan de top trokken de wolken een beetje weg en konden we de hele vulkaan goed zijn. We mochten niet naar boven omdat de vulkaan nog steeds actief is.

Na de merapi terug naar Yogjakarta gereden, natuurlijk hield mijn batterij het niet vol en de laatste 2 kilometer hebben we moeten vragen :)

Vavond heerlijk in een tentje gegeten waar ze alles hadden beschilderd. Eenmaal terug een chille hangbroek gekocht en wat armbandjes als souvernir. Hierna terug gegaan en mijn spullen gpakt.

op naar morgen, voor een lange dag in de trein naar Malang. Welterusten allemaal :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Indonesie!

Mijn reis van Jakarta, naar de eindbestemming Perth!

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2017

Indonesie ik zal je missen!

16 Januari 2017

Amed!

11 Januari 2017

kuta met daniela

10 Januari 2017

Nusa Lembongan deel 2

07 Januari 2017

Nusa Lembongan
anne

FREEDOM!

Actief sinds 02 Nov. 2016
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 37046

Voorgaande reizen:

06 April 2017 - 11 Mei 2017

Fiji!

19 Februari 2017 - 06 April 2017

nieuw zeeland!

17 Januari 2017 - 18 Februari 2017

Australie!

03 November 2016 - 17 Januari 2017

Indonesie!

Landen bezocht: