glowwormen en Hobbiton! - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van anne breemen - WaarBenJij.nu glowwormen en Hobbiton! - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van anne breemen - WaarBenJij.nu

glowwormen en Hobbiton!

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

09 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Op naar de waitomo caves. We hebben een combinatie van 2 grotten geboekt. Het weer is weer wat opgeklaard en de glowwormcave is prachtig. Als je er doorheen loopt is het gewoon een normale grot. Maar op het moment dat je het bootje instapt is het geweldig, de hele grot is donker en je ziet alle glowworms. Wat eigenlijk maden zijn helemaal opgloeien. Het hele plafond van de grot is verlicht door de maden. Een beetje jammer dat het na 5 minuten alweer voorbij was en we hierna een uur moeten wachten voor de volgende grot.

We hebben wat lunch gemaakt in de auto en daarna zijn hebben we nog even gewacht op de shuttle bus naar de volgende grot. In de shuttle bus zat een nederlandse chauffeur. Toen ik vroeg hoelang hij al hier was antwoorde hij 5 jaar aah jaloers. 5 jaar in het prachtige nieuwzeeland!

In de auto besloten we om gelijk door te rijden naar hobbinton. Op internet hebben we een reservering gemaakt voor een van de latere tours. Het weer was nou eenmaal perfect!

Aangekomen in hobbiton zag je de zenuwen bij dani stijgen. Waar ik vooral van het sprookjesachtige decor genoot, wees dani me alle belangrijke punten uit de films aan. De tour was maar een klein uurtje en hierna kregen we even de tijd om in de green dragon inn een speciaal voor hobbiton gebrouwd biertje of appelcider te proeven. De eerste was bij de tour inbegrepen. Dus dat was mooi!

Maar de uitzichten en de set zelf zijn prachtig, het is heel raar om daar rond te lopen. En te bedenken dat ze zoveel moeite hebben gestoken in lord of the rings, na de film alles hebben weggegooid en de green dragon inn echt hebben afgebrand. Om het vervolgens voor de hobbitfilms alles weer op te bouwen. En sommige delen zijn maar 20 seconden totaal in de films te zien. Of helemaal niet.

Na een zeer geslaagde en drukke dag zijn we op tijd gaan slapen. Morgen op naar coromandel!