regen regen regen regen - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van anne breemen - WaarBenJij.nu regen regen regen regen - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van anne breemen - WaarBenJij.nu

regen regen regen regen

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

10 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Whitianga

Op naar coromandel, echt iedereen raad het aan! Onderweg kwamen we nog een klein bio winkeltje tegen waar we gestopt zijn. We hebben wat kaki chips gehaald en zijn hierna in de stromende regen weer doorgereden. Eerst zijn we gestopt in Thames. Hier zijn we even gestopt en even rondgelopen. Met alle regen kunnen we niet zoveel.

Daarom zijn we doorgereden naar coromandeltown. Nog steeds regen.. Hierna zijn we doorgereden naar whitianga. Hier zijn we naar een informatie centrum gegaan en gevraagd of er ook wat anders te doen was en of er korte wandelingen waren. Na een half uur winkeltjes kijken, boodschappen doen waren we hier ook weer uitgekeken en een wandeling in de regen was ook niet heel relaxt.

In de auto hebben we wat over hot water beach gelezen. Het is de 4de gevaarlijkste zee om in te zwemmen in NZ. Omdat de stromingen daar erg sterk zijn is het erg onvoorspelbaar.

We zijn naar hotwater beach gereden en het regende nog steeds. Maar we laten ons niet kennen, hup bikini’s in de auto aangewurmd en gegaan! En brrrr wat was het koud. Ik liep een stukje de zee in want je we zijn nu toch op het strand!

De naam hotwater beach komt van het fenomeen dat je op bepaalde tijden een gat in het zand kan graven en het water vanuit de grond warm word. Pretty cool right! Dan heb je dus gewoon een soort van eigen spa, gratis!

Er kwamen 2 jongens naar me toe, You’re a local? No. I just wanna to say be carefull because the current is really strong here! Thanks, Yeah i read about it! Toch lief van ze haha

Hierna probeerde we een gat te graven en te kijken of het warm werd. Nope, not at all! Teleurgesteld zijn we in de regen teruggelopen onder het kraantje van de wc hebben we zoveel mogelijk zand weggespoeld. Toen dani Buitenkwam zag ze een voetenkraantje. Ze wou haar haren uitwassen.

Op het moment dat ze haar hoofd draait en naar de Franse kijkt die een voetenkraantje voor zijn voeten gebruikte zag ze de grote douches. Ik zat al in de auto en met een beschaamd gezicht kwam ze terug. En zei dat ze niet zeker wist of ze dit wel aan mij wou vertellen hahahah. Nog steeds zo jammer dat ik het gezicht van de fransman heb gemist.