Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van anne breemen - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van anne breemen - WaarBenJij.nu

Rotorua

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

07 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Omdat we weer aan een douche toe waren zijn we naar een zwembad gegaan en hebben daar heerlijk warm gedoucht. In de wasbak hebben we wat kleren gewassen. Hierna zijn we doorgereden naar de huka watervallen. Wat best mooi was om te zien het was een rivier met ene hele hoop klein watervallen en aan het einde was de grotere waterval. Bij het uitkijkpunt kreeg je nog de dauw over je heen. Toen we terug liepen kwamen we de franse lifters weer tegen!

Onderweg naar rotoroa hebben we nog een paar stops gemaakt. Er was een winkel langs de weg vol moet honing producten. Ze legde uit dat ze een speciale honing hebben. Manuka honing. Ik denk dat de grondstof uit de manukaboom word gehaald maar zeker weten doe ik het niet meer. In ieder geval betaal je voor een potje manuka honing van 125 gram al zeker 20 a 30 dollar.

We zijn gestopt bij de mudpool. Hier zag je een grote plas van modder en je zag het koken en bubbelen. De lucht die ervan kwam was ook erg aangenaam haha.

We zijn doorgereden naar het informatie centrum van rotoroa om wat informatie te vragen over: hobbinton, white water rafting en de waitomo caves. Nadat we eruit waren wat we wouden en hoe we het zouden plannen hebben ze alles voor ons geboekt en morgen gaan we whitewater raften van de hoogste commerciele raft waterval! 7 meter naar beneden…

Nadat alles geboekt was zijn we naar het kuirau park gereden en hier konden we onze waterflessen bijvullen. Ook was dit het park waar je de geisers gratis kon zien in plaats 36 dollar te betalen voor de hotpools. Wat erg gaaf was om te zien was het grote meer waar alle rook vanaf kwam en je het op sommige punten zag koken.

Het heeft de hele dag al een beetje gestippeld en we hopen maar dat het morgen beter is! En dat het whitewater raften door gaat!