op naar het noorden! - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van anne breemen - WaarBenJij.nu op naar het noorden! - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van anne breemen - WaarBenJij.nu

op naar het noorden!

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

13 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Op naar het noorden! Vandaag zijn we dan daadwerkelijk vroeg vertrokken om een beetje de file te vermijden. Maar al richting Auckland begon het vast te lopen… Tot we Auckland uit waren hebben we in de file gestaan! Na het gedwongen engelengeduld van Dani zijn we dan eindelijk richting whangarei gereden.
Onderweg naar Whangarei zagen we een winkeltje waarop stond Dutch store. We zijn hier even naar binnen gegaan en wat ik daar allemaal vond. Heerlijke Nederlandse kazen, drop, pepernoten, taaitaai, hagelslag en stroopwafels!
Bij de I-site aangekomen vroegen ze of we een enquête in wouden vullen in ruil voor een gratis drankje bij het cafeetje dat erbij zat. Ja hoor natuurlijk!

In de enquete stond de vraag waar je vandaan kwam. Hierop kon je kiezen tussen verschillende landen, Duitsland, en andere Europese landen. Zo zie je maar weer hoeveel Duitsers hier komen. We moesten hier wel hard om lachen.

We hebben wat informatie gevraagd en zijn naar de waterval gereden. En hebben een kleine wandeling gemaakt naar een kari boom. We zijn teruggelopen en zijn doorgereden naar het strand in matapouri, Het was prachtig. Voor je zag je de zee en als je een beetje naar rechts en een beetje naar links keek zag je de bergen om je heen. En dat niet alleen we hadden het hele strand voor ons alleen!! Ik vond nog een paar mooie schelpen en heb die meegenomen.

We zijn teruggereden naar de campsite en we hebben de auto uitgeruimd en gekookt. Voor de laatste keer…