wijnproeverij en spelletjes - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van anne breemen - WaarBenJij.nu wijnproeverij en spelletjes - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van anne breemen - WaarBenJij.nu

wijnproeverij en spelletjes

04 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Picton

Op campermate zagen we dat er op een andere parkeerplaats. Voor 2 dollar een douche was. Dus we besloten daar naar toe te gaan. Niet wetende dat daar een markt was die ochtend. Dus ik in mijn pyjama half aangekleed over de markt heen naar de douche. Ik was gelukkig als eerste want er was maar 1 douche.

Toen ik terug bij de auto was ging Dani, die er bijna een uur over deed omdat er wat andere voor haar waren en totaal niet opschieten. Terwijl er duidelijk wordt gevraagd of je maar 5 minuten wil douchen om water te besparen. We zijn doorgereden naar de marlbourough wine region.

Hier zijn we gestopt bij wat winkeltjes en konden we voor dollar een wijn proeverij doen. Omdat Dani nog moest rijden hebben we er een met zijn 2en gedaan en kon ze toch proeven. We hadden 4 wijnen. 1:feather leight. Dit was een hele lichte laag in alcohol wijn die heerlijk smaakte. De 2de was een wijn die hier heel bekend staat savignong blanc. De 3de wijn was een pinot gris en de 4de een pinot noir. Van de laatste was ik niet zo een fan.

De vrouw die ons de wijnen gaf hoorde gelijk dat ik uit Nederland kwam en vertelde in het nederlands dat haar ouders naar NZ zijn verhuisd en ze zelf ook een beetje Nederlands kan. Als kind wou ze alleen Engels spreken omdat het beschamend was als ze Nederlands praatte waar iedereen bij was.

Hierna zijn we naar Picton gereden, Toen duidelijk was dat Jens pas savonds aankwam zijn we vast naar de campsite gereden omdat daar maar 12 plaatsen waren en deze snel vol waren. Hier kwamen we 2 mensen tegen uit Estland.

Uiteindelijk heeft jens gelift naar de campsite ( het was maar 7 km) en hebben we met de Estlanders scrabble gespeeld in het Engels. Ik ben hier al superslecht in, in Nederland, laat staan Engels! We zijn gaan slapen nemen morgen vroeg de ferry naar Wellington.