franzjosef robertpoint trekking - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van anne breemen - WaarBenJij.nu franzjosef robertpoint trekking - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van anne breemen - WaarBenJij.nu

franzjosef robertpoint trekking

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

01 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Vandaag konden we daadwerkelijk vroeg opstaan! De kou werkt ons s ochtends gewoon vies tegen. Nadat we ons ontbijt ophadden begonnen we aan onze tocht. Iedereen die we spreken en vertellen dat we deze tocht gaan doen vertelt dat het uitzicht prachtig is maar de klim wat tricky kan zijn op sommige punten. Owjee.

Het eerst half uur was alles normaal. Hierna stond er een bord tramping voor ervaren mensen met de juiste benodigdheden. Juist alles wat ik niet ben op mijn schoenen na. De tocht begon goed, easy peasy! Dat veranderede later wel. We moesten stenen op die glad waren en die niet beste een beetje opliepen. Op is geen probleem! Ik moest ook nog terug. Na 2,5 uur klimmen kwamen aan bij het uitkijkpunt en had je een prachtig uitzicht op de franz josef gletsjer en het gebergte erom heen. Geen wolkje aan de lucht dus hadden we geluk!

Maar dan kwam toch echt de terugweg. Wat een verschrikking, ik ben met trillende benen naar beneden gegaan, halverwege wachtte Dani op me. Ze was natuurlijk veel sneller en dit helemaal gewent van thuis. We zijn de rest samen naar beneden gelopen en naderhand was alles stijf, we hebben even in de auto gezeten terug naar het hotel. Alle spieren waren inmiddels weer koud en na de skydive was mijn rug al een beetje stijf.

Maar na een warme douche kon dan toch wel echt genieten van wat we hebben gelopen en hoe ik dan de trektocht heb afgemaakt! En mijn video en foto’s waren binnen van de skydivee aaah!

Het ziet er zo gaaf uit en zo onwerkelijk dat ik dit echt gedaan heb en er daadwerkelijk van heb kunnen genieten!!!
Na de douche en het filmpje zijn we gaan rijden.

Op naar Hokitika. Eerst naar Hokitika gorge, dit is een meer wat turquoise van kleur is. Moeite waard toch? En ja hoor prachtig, het lijkt wel fotoshop. Wat een prachtig meer! Toen we foto’s wouden maken zaten er wel 100 zandvliegen op je benen, je voelde ze gewoon over je benen kriebelen. En de spray lag natuurlijk nog in de auto!

Na een kort rondje om het meer ( er was geen langere ) zijn we terug naar de auto gelopen en naar de campsite gereden net buiten Hokitika. Helaas zijn hier geen free campsites en moeten we dus iets betalen. Er was al bijna geen plek meer, maar voor 5 dollar per persoon is het goed genoeg.

We hebben de film eurotrip opgezet en zijn hierna gaan slapen