skydiveeee! - Reisverslag uit Franz Josef/Waiau, Nieuw Zeeland van anne breemen - WaarBenJij.nu skydiveeee! - Reisverslag uit Franz Josef/Waiau, Nieuw Zeeland van anne breemen - WaarBenJij.nu

skydiveeee!

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

28 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Franz Josef/Waiau

4.00: neee ik wil nog even slapen. Nouja dan maar kijken of ik nog een film kan downloaden en of ik nog wat muziek kan luisteren. Om half 6 viel ik weer in slaap! Om 8 uur ging de wekker weer en stond ik klaar naast mijn bed. De hele ochtend heb ik mezelf bezig gehouden met van alles en nog wat tot het tijd was om naar het skydivecentrum te gaan. Aaaawh wat een zenuwen en dan moeten we ook nog wachten in het centrum. Verschrikkelijk! Ik leek wel een klein kind die een dag weg gaat en nog een week moet wachten! En Dani maar lachen!

Eindelijk konden we dan toch gaan, in het busje zat nog een Duits meisje en ze maakte dezelfde sprong als mij. Eenmaal bij de vliegbasis aangekomen krijgen we onze suits aan en het tuig word vastgezet. Ondertussen kreeg ik te horen met wie ik vloog en of ik een video had geboekt. Ja natuurlijk! We maakte de welkom video waarin ik nog iets kon zeggen voor vrienden en familie en daarna ging de eerste lading de lucht in. Ik was het 2de vliegtuig. We zagen hoe hun uit de lucht sprongen en hoe het vliegtuigje weer landde. Wat een zenuwen verschrikkelijk!

Eenmaal gepropt in het vliegtuig, kregen we op 3 a 4 km hoogte zuurstof. Toen we op 5 km/16.000 feet zaten gingen de deuren open en na nog geen 10 seconden sprong de eerste er al uit, 3 seconden later vielen er 2 solo springers uit en daarna was ik aan de beurt maar voor ik tijd kreeg om daar over na te denken vielen we al naar beneden.

De eerste 3 seconden begon ik te gillen, daarna lukte dit niet meer en na 10 seconden kon ik van de vrije val genieten, wouw wat een uitzicht. Je zag alles. De franzjosef glacier, mount cook ( hoogste piek) de ena hoogste piek mount.. ? ben de naam vergeten en na 1 minuut vrije val ging de parachute op en liet hij mij sturen, spinnen en nog even lachen in de camera

Aan het einde van de skydive heb ik nog heel hard awesome geroepen en hierna zette hij de landing in. Wouw wouw wouw, nog een keer please!

Met trillende beentjes weer op de grond, konden we wat drinken en relaxen. De video word naar onze mail gestuurd. Kan niet wachten!

De rest van de dag heb ik lekker nagenoten en gerelaxt in het hostel. Savonds zijn we uiteten gegaan en hierna zijn we in de hottub gaan zitten. Hier hebben we nog even gekletst met wat andere reizigers.

Met een poging optijd te gaan slapen staan we morgen om 7 uur op om om half 8 ons ontbijt te nuttigen en daarna een trekking van 5 uur in de bergen te maken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef/Waiau

anne

FREEDOM!

Actief sinds 02 Nov. 2016
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 36945

Voorgaande reizen:

06 April 2017 - 11 Mei 2017

Fiji!

19 Februari 2017 - 06 April 2017

nieuw zeeland!

17 Januari 2017 - 18 Februari 2017

Australie!

03 November 2016 - 17 Januari 2017

Indonesie!

Landen bezocht: