rockhampton - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van anne breemen - WaarBenJij.nu rockhampton - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van anne breemen - WaarBenJij.nu

rockhampton

Blijf op de hoogte en volg anne

02 Februari 2017 | Australië, Rockhampton

Na een goede nacht, jaja alles went. Kwamen we tijdens het ontbijt een man tegen. Hij vroeg waar we vandaan kwamen, en wat onze plannen waren. Hij vertelde dat hij zelf al 1200 km had gereden. Dat is een heeeele hoop.

Na alles klaar gemaakt te hebben vertrekken we richting Rockingham. Onderweg liet het zeil dat over de tent zit los en kregen we het niet goed genoeg vast om weer verder te rijden dus pakte we ons grote touw erbij. Na 5 minuten klungelen met alle knopen in het touw kwam er een auto aan de andere kant van de weg voorbij, hij begon langzamer te rijden, keerde om en stopte achter ons.

Er stapte een man uit, baard met tattoo’s gespierd en vroeg of alles oke was. Ja hoor het touw zit alleen in de knoop! Hij vertelde dat hun het een birdsnest noemen en nadat hij zeker wist dat alles oke was vervolgde hij zijn weg. Super aardig!

Nadat alles goed vast zat hebben we de tour naar whitsunday geboekt. Wat heel grappig was we hadden eerst een half uur nodig om te bedenken welke tour we wouden doen, en daarna storten 4 vrijwilligers van het informatiecentrum zich op onze reservering. Wat een half uur duurde voor ze alles helemaal hadden haha. Maar hele lieve mensen heel behulpzaam.

Na een lekkere lunch bij giddy goat zijn we naar de gratis dierentuin gegaan van rockhampton. Was leuk om daar even te zijn maar ook een beetje zielig. Je zag de apen ijsberen en wiegen, ze zagen er niet heel vrolijk uit. Na een uurtje zijn we verder gaan rijden naar de campsite.

De tank was bijna leeg en we moesten snel een tankstation hebben. Op maps.me zag ik er een die 15 km verder was. Eenmaal daar was het een klein dorpje met verlaten straten en het tankstation was een pomp die aan de weg stond met een lokaal supermarktje waar je moest betalen. Het kon zo uit een film komen waar je een prop stro over de weg ziet waaien.