Nusa Lembongan deel 2 - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu Nusa Lembongan deel 2 - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu

Nusa Lembongan deel 2

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

10 Januari 2017 | Indonesië, Nusa Lembongan

Vanochtend weer gaan duiken, alleen had ik 1 gewicht minder om en met inademen zweefde ik naar boven.. Volgende keer toch maar 1 meer.

de duiken waren absoluut weer mooi maar na gister was het moeilijk te overtreffen. na het duiken wat gegeten in de diveshop en hierna ben ik naar de amerikaanse vrouw geweest om een motor te huren. De wegen zijn hier heel rustig dus dat kan goed hier.

Nadat we geld hadden gepint en moesten nog door naar de bootcompany om het ticket voor morgen te reserveren. Het was aan de haven en er liep een muur een beetje schuin af en dan kwam je op het strand. Over een paadje moesten we rijden. Ik reed voor en ze kwam erachter aan. Na 2 minuten hoorde dat ze me naam riep. Shit wat is hier en ik kijk om en zie dat de motor van haar is gevallen van de muur af op het strand net waar de zee begint.

Natuurlijk loopt de motor vol water en het eerste wat ik vroeg of zij okay is. zeker 6 indo's hebben de motor uit het water getild en de trap op gedragen terug naar het weggetje.

Ik vroeg wat er gebeurd was, ze zei dat ze het weggetje maar eng vond en hem eigenlijk niet wou rijden en mij had geroepen maar ik het niet hoorde. Ze was dus maar afgestapt en de motor aan de hand meegenomen. toen ze hem uit wou zetten gaf ze perongeluk gas en ging de motor ervan door van de muur af op het strand in de zee.

Ik voelde me schuldig als wat... Ik ben terug gereden waar we de motors hadden gehuurd ( 6 km verder) en het verhaal uitgelegd. Ik ben achterop gestapt bij de jongen en heb hem de plek gewezen. Na 10 minuten lukte het om nog wat geluid eruit te krijgen maar meer dan dat was er ook niet.

Ik kon haar nergens meer vinden op dat moment en ben met hem terug naar de verhuurplek. HIj heeft zijn verhaal in het bahasa gedaan en zei tegen mij dat ik haar moest halen.

Ondertussen was er een grote ceremonie op de weg. ze gaven practige offers maar ik kon geen fotos maken, helaas. het zag er echt prachtig uit. Maar hierdoor moest ik wel een andere wegnemen.

nadat ik terug naar haar reed moest ik weer een andere weg nemen. Toen ik eindelijk daar was heb ik mijn bootticket geregeld En heeft ze iemand geregeld om haar ook terug te brengen. de ceremonie was nu bijna in volle gang dus weer een andere weg, waar overal motors langs de weg stonden, auto's langs moesten. die paar kilometer duurde dus een half uur...

toen we terug waren hebben we alles geregeld met het verhuur bedrijf en ze zei dat ze mijn eten zou betalen en bedankte me voor alles. Ik ben toch degene die zich hier schuldig moet voelen?!?!

Na een heerlijk diner afscheid genomen en bedankte ze me nog een keer.
ik heb een super nachtrust gehad en de volgende dag vroeg op om de boot naar bali te nemen! weer even genoeg drama voor aankomende tijd!

  • 12 Januari 2017 - 22:31

    Paps:

    Jij hebt alles wat je kon doen gedaan schat. Als je gaat motorrijden moet je wel je motor kunnen beheersen. Haar lukte dit duidelijk niet. Daar hoef jij je niet schuldig over te voelen.
    Mensen zijn volwassen genoeg om daar zelf een beslissing in te nemen.
    Ik vind het geweldig dat je alles zo geregeld hebt.
    Blijven lachen en genieten.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Nusa Lembongan

Indonesie!

Mijn reis van Jakarta, naar de eindbestemming Perth!

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2017

Indonesie ik zal je missen!

16 Januari 2017

Amed!

11 Januari 2017

kuta met daniela

10 Januari 2017

Nusa Lembongan deel 2

07 Januari 2017

Nusa Lembongan
anne

FREEDOM!

Actief sinds 02 Nov. 2016
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 36968

Voorgaande reizen:

06 April 2017 - 11 Mei 2017

Fiji!

19 Februari 2017 - 06 April 2017

nieuw zeeland!

17 Januari 2017 - 18 Februari 2017

Australie!

03 November 2016 - 17 Januari 2017

Indonesie!

Landen bezocht: