Weg met de rust! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu Weg met de rust! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu

Weg met de rust!

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

29 December 2016 | Indonesië, Kuta

eenmaal in bali aangekomen was het met mijn rust wel gedaan. Na 4 dagen geen auto gezien te hebben kwam ik aan op kuta bali. Precies het tegenovergestelde van gili air. niet alleen qua verkeer maar ook qua weer, vriendelijkheid van de mensen, prijzen voor eten. zeg maar zo een beetje alles.

Maar papa was er dus dat maakte een hoop goed! Na een hele omschakeling van rust naar drukte was ik de eerste dagen ook echt uitgeteld. Net of alle vermoeidheid er nu even uitkwam. We hebben het rustig aan gedaan en we hebben voor souvenirtjes geshopt.

dag 2: de uluwatu tempel. na even in de taxi zitten hebben we de tempel in uluwatu bereikt. Het was erg druk op de weg ivm oudejaarsdag. In de reisgidsen werd al gewaarschuwd voor de brutale apen daar. op de weg terug naar de taxi zagen we een aap een slipper met een roze strik ontleden en een paar omstanders die zaten te lachen. hierna gooide ze de andere slipper ook naar die apen...

Savonds na het diner hadden we een newyearsparty op het dak van het hotel. De muziek was niet heel dendert en de rest ook niet haha. wel zagen we een skyline aan vuurwerk! Dat was wel heel gaaf, want zonder vuurwerk geen oud en nieuw. met gekregen toeters blaasde iedereen in je oren en met de harde muziek heb ik maar oordoppen ingedaan. na een half uur zijn we naar onze kamer gegaan en hebben het feestje gelaten voor wat het was.

Na een heerlijke dag uitslapen bijna te laat voor het ontbijt.. oeps! vandaag een rustig dagje aan het zwembad. Morgen staat een rondje bali gepland.. 8.30 worden opgehaald en gaan we verschillende dingen doen. We bezoeken de gitgit waterval, lovinabeach met een ronduit smerig en veel te duur lunchbuffet. nog naar een tempel en een markt die achteraf meer voor toeristen is dan voor de lokale mensen.

We zaten met een busje vol Nederlanders en van de 8 Nederlanders kwamen er 2 uit jawel Overasselt, wij uit malden en 2 andere uit Nijmegen. De andere twee weet ik niet meer waar die vandaan kwamen. voor mij sprongen er een paar dingen uit. De tempel, de vleermuizen op een stop en de waterval vond ik ook erg mooi. De rit van 3,5 uur terug was dan weer minder!

Na een lange dag gister ben ik opgestaan met pijn in mijn schouder en nek. Rot airco... Omdat het gister een drukke dag was zijn we de vandaag naar tanah lot geweest. bekend als de zeetempel. Al die tempels zijn heel mooi maar ik vind het ooh zo jammer dat er overal hordes toeristen lopen.. na een uurtje rondlopen daar zijn we terug naar de taxi gelopen en in de regen terug gereden naar het hotel. en hebben we onze rust nog even genomen.

Ubud! we zijn met de taxi naar ubud gegaan en zijn daar een beetje gestrand, nou niet goed wetende waar we nou naar toe moeten. Papa had wat gelezen over een busje naar een tempel net buiten ubud. Daar wil hij heeel graag heen. Eenmaal de weg gevonden kwamen we een touroparator tegen die ons wou meenemen daarna toe nog wat andere plekken liet zien en ons weer in kuta heeft afgezet.

En ik moet zeggen, de tempel was mooi, ook de andere dingen die we gezien hebben was mooi en de chauffeur was erg vriendelijk. We zijn nog terug voor de echte drukte op de weg begint. Gelukkig had geen zin om weer 3uur terug in de auto te zitten 

Omdat papa dacht dat het zijn laatste dag zou zijn hebben we niet zoveel meer gedaan, uitgeslapen en nog wat geshopt en wat verder de straat ingelopen. Waar het nog erger toeristisch is dan in ons gedeelte. Thank god het kan nog erger! In de middag kwam papa erachter dat hij niet morgen maar de dag erna vliegt en heeft nog gauw een tour voor morgen geboekt. Op naar de vulkaan en een ander stukje van ubud.