Laatste dag op karimunjawa! - Reisverslag uit Karimunjawa, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu Laatste dag op karimunjawa! - Reisverslag uit Karimunjawa, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu

Laatste dag op karimunjawa!

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

02 December 2016 | Indonesië, Karimunjawa

Eregister ben ik gaan snorkelen en ik zag wat met mijn lenzen en ik heb er op en top van genoten, dit keer geen zeeschildpad maar wel kleine Nemo's, Roggen, en parrotfish. En nog veel meer moois! het was alleen jammer dat het de hele ochtend heeft geregend en het daarom erg koud was op de boot. Uiteraard hebben we deze avond gegeten bij de vismarkt en hebben we kreeft en inktvis geprobeerd! Er kwamen nieuwe gasten van het hostel bij en een Australisch paar dat ik op de boot heb leren kennen en de hele tafel stond vol met allemaal lekkers.

Gister heb ik niks gedaan, de rest ging snorkelen en duiken en een 3de keer vond ik niet zo leuk. Dus heb ik lekker geslapen, mijn volgende stappen uitgezet naar Lombok. Het is dus goedkoper om terug te vliegen naar Jakarta daar te overnachten en ochtend de vlucht naar lombok te nemen. dan de vlucht naar lombok te nemen vanaf Semarang. Wat eigenlijk wel goed uit komt want een Amerikaanse vrouw gaat ook naar Jakarta en we nemen in Semarang nog even lekker een massage voor we op het vliegtuig stappen.

Vandaag was een hele chille dag, we hebben scooters gehuurd, en ik kon achterop Jeej! we zijn het eiland rondgereden en de mensen van het hostel hebben ons de mooie plekjes gewezen en zijn met ons meegegaan vandaag. Met een top luncht voor nog geen 2 euro pp bij mensen thuis en daarna naar een viewpoint waar we mooi konden uitkijken op Karimunjawa.

De sfeer op dit eiland is zoo relaxt en fijn! Als ik geen andere plannen had kon ik hier voor eeuwig blijven! Het is nu laagseizoen dus voor ons het geluk dat het hier lekker rustig is! Savonds een " afscheidsfeestje" omdat we alle 4 uit het hostel vertrekken morgen vroeg. Met een soort van zelfgemaakte sangria. ( vodka, watermeloen, ananas, sinasappelsap en sprite) Heerlijk slaapneutje! Met een gitaar en een paar zingende mensen is het plaatje compleet!

Ik ben hier de jonste gast en ik wou niet duiken in open zee dus kreeg ik hier de bijnaam kid. toen ik naar bed ging zei hij dat ik moest leren duiken en terug moest komen! Die laatste belofte staat, maar of ik echt ga leren duiken weet ik nog niet!

Ik ben erg benieuwd naar wat ik hier achterlaat en wat ik dadelijk weer mag vinden op de zuidelijke eilanden van Indonesie!


  • 04 December 2016 - 17:19

    Willy:

    Hé Anne. Wat is het toch heerlijk om je reisverhalen te lezen! Die ene foto op dat uitkijkpunt is toch wel heel erg fantastisch!!
    Ik ben eens op de landkaart gaan kijken waar het ligt, en nu snap ik waarom je 5 uur onderweg bent.
    Ik snap dat je hier terug wilt.
    Veel plezier op Lombok. Benieuwd hoe je het daar vind.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Karimunjawa

Indonesie!

Mijn reis van Jakarta, naar de eindbestemming Perth!

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2017

Indonesie ik zal je missen!

16 Januari 2017

Amed!

11 Januari 2017

kuta met daniela

10 Januari 2017

Nusa Lembongan deel 2

07 Januari 2017

Nusa Lembongan
anne

FREEDOM!

Actief sinds 02 Nov. 2016
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 36933

Voorgaande reizen:

06 April 2017 - 11 Mei 2017

Fiji!

19 Februari 2017 - 06 April 2017

nieuw zeeland!

17 Januari 2017 - 18 Februari 2017

Australie!

03 November 2016 - 17 Januari 2017

Indonesie!

Landen bezocht: