karimunja islands! - Reisverslag uit Karimunjawa, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu karimunja islands! - Reisverslag uit Karimunjawa, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu

karimunja islands!

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

28 November 2016 | Indonesië, Karimunjawa

In Jepara 2dagen rustig aan gedaan, even langs het winkelcentrum willen gaan en de fietstaxi gepakt. Nadat hij me eerst 3x wil afzetten op een andere plek dan afgesproken toch nog op bestemming aangekomen. Echter was hier echt helemaal niks te vinden aan medicatie... Dus opzoek naar het volgende stopt er een blanke man naast me in de auto en vraagt of ik kan helpen. Hij heeft me vriendelijk afgezet bij de apotheek en hier kon ik even halen wat ik nodig had. Na een lekker middagdutje op het dakterras ben ik wat gaan eten en optijd gaan slapen.

29-11
om kwart voor 5 ging de wekker, uughh waarom moet de boot zo vroeg gaan -.- Ik heb mijn laatste spullen gepakt en ben om half 6 richting de bali gelopen, met mijn halve slaaphoofd een kaartje besteld en op de boot gestapt. De boot duurt 5 uur en ik had geeneens door dat hij vertrok zo sloom ging hij.

Ik had de optie voor de fastboat om 9 uur maar die is duurder. Eenmaal aangekomen stond er een mannetje klein knotje op zijn hoofd zijkanten kaalgeschoren ons op te wachten. Ons betekende toen Ik en een andere jongen die op de boot zat. het was misschien 5 minuten lopen geweest maar we gingen op de motor achterop.

Na dat onze spullen op bed lagen zijn we wat fatsoenlijks gaan eten. het was een kleine Warung waar je je eten kon pakken en achteraf afrekend wat je hebt gehad. Omdat ik zo een honger had zonder ontbijt om 12 uur smiddags probeerde ik ook nieuwe dingen. De kleine gedroogde visjes als een soort ommeletje gebakken. de kleine visjes in wat saus. Ogen oren alles erop en eraan maar het smaakte erg goed!

We zijn wat gaan rondlopen hadden een strandje gevonden, echter was deze vol met plastic en het zag er niet heel netjes uit. Terug bij het hostel maar gevraagd wat de mooie stranden hier zijn op het eiland, en helaas voor mij is dat de andere kant 15 km verderop. we kunnen een motor huren en ernaartoe gaan. Verkeer is hier vrijwel niet en het is een full automatic.

Maar nog maar een dag om over na te denken want morgen gaan we een snorkel trip doen! Langs 3 of 4 van de 27 eilanden!

Ik ben niet alleen blij dat ik hier ben, maar de muggen zijn ook heel blij dat ik hier ben! Het eiland is zo lekker rustig en stil, geen grote supermarkten, winkels, irritante opdringerige mensen! #lovetheislandlife.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Karimunjawa

Indonesie!

Mijn reis van Jakarta, naar de eindbestemming Perth!

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2017

Indonesie ik zal je missen!

16 Januari 2017

Amed!

11 Januari 2017

kuta met daniela

10 Januari 2017

Nusa Lembongan deel 2

07 Januari 2017

Nusa Lembongan
anne

FREEDOM!

Actief sinds 02 Nov. 2016
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 36972

Voorgaande reizen:

06 April 2017 - 11 Mei 2017

Fiji!

19 Februari 2017 - 06 April 2017

nieuw zeeland!

17 Januari 2017 - 18 Februari 2017

Australie!

03 November 2016 - 17 Januari 2017

Indonesie!

Landen bezocht: