Semarang - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu Semarang - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu

Semarang

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

25 November 2016 | Indonesië, Semarang

Zo ik heb mijn paspoort terug en ben daarna doorgereisd naar Semarang. In het donker aankomen was nu onvermijdelijk.. Eenmaal in de taxi gestapt met meter gaf de meter 15.000 aan. Probeerde de taxichauffeur nog even te zeggen dat de minimumprijs van de meter 30.000 is. jaja...
Ik heb hem voor de moetje maar 20.000 gegeven omdat ik niet gepast had.

Toen ik in het hostel aankwam zeiden ze, owja we hebben 1 normale badkamer en 3 in Indonesische stijl, top! dat wordt weer in een gat in de grond naar de wc :) Het hostel is heel eenvoudig, ik heb een eigen slaapkamer, met een bed en het geluk voor mij is dat er onder het hostel gelijk de Indomaret zit! hoef ik morgen daar wat te halen en dan kan ik mooi gelijk door!

In de trein zat er een aardige jongeman naast me, die me zijn chips aanbood. Ik zei vriendelijk nee en bedacht me toen dat als je in nederland in de trein zou zitten, dit je never ever zou overkomen. Ik heb hem later maar een snoepje aangeboden. Toch fijn dat er nog mensen oprecht vriendelijk kunnen zijn naar totaal vreemden :)

Nadat ik vandaag al blut was aan taxi omdat mijn knie weigert om op een motor te zitten voor een half uur, heb ik voor de trein maar een paracetamolletje genomen. Hierdoor werd het iets dragelijker!

Morgen pak ik de bus jaar Jepara om daar maandag de boot naar de karimunjawa eilanden te pakken. Ze zeggen dat dat het paradijs van java is. Ik ben heel benieuwd naar een week snorkelen en duiken, en natuurlijk een fiets huren om het eiland te verkennen!

Ik kreeg al een mail van het hostel dat er maar op bepaalde tijden elektrischiteit tussen 2 smiddags en 8 sochtends. En ook maar 1 ATM. Het is dus in vergelijking met de rest nog erg onderontwikkeld maar oooh zooo mooi!

#zinin