Bromo vulkaan - Reisverslag uit Malang, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu Bromo vulkaan - Reisverslag uit Malang, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu

Bromo vulkaan

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

17 November 2016 | Indonesië, Malang

Gisteren (16-11) zijn we nog even door het stadje gelopen en over de dieren/vogelmarkt. Het was erg indruk en huiveringwekkend om te zien hoe de dieren daar staan. In de lonelyplanet stond al dat dierenvrienden dit beter kunnen skippen. Daar geef ik ze volledig gelijk in. Ik weet niet wat er allemaal zat. Kippen, Vogels, aapjes, katten, vissen. Allemaal in een klein kooitje en met meerdere tegelijk. De meeste dieren zagen er erg ongezond uit en bewogen nauwelijks.
Dit greep me toch meer aan als ik dacht en zie je erg goed het cultuur verschil hoe hier met dieren wordt omgegaan.

Smiddags hebben we de tour naar de bromovulkaan geboekt. We werden 1 uur snachts (17-11) opgehaald om daar de zonsopgang te zien. Om 10 uur zijn we nog even gaan slapen en daar begon onze tocht! We zijn trouwens met 4 mensen totaal gegaan!

De tocht ernaartoe was al keileuk! we gingen eerst een heel eind bergop met allerlei slingerweggetjes en diepe afgronden. Die waren nu nog donker maar je kon zien dat er niet veel was. Daarna door een savanne heen waar je voor zonsopgang eerst nog niets van zag. Maar overal lagen verschillende lagen zand. we hadden een 4WD jeep en die had je daar ook nodig ook. De chauffeur had wat oude hiphop en rap opgezet nadat er een uur lang panfluitmuziek op had gestaan, hierna kwamen alle liefdesliedjes en let it go! een mix van muziek waar we eigenlijk niet zoveel van snapten.

De zonsopgang was er mooi, we zagen hem komen en toen werd het bewolkt. En niet zo een beetje ook, we zagen op een gegeven momente helemaal niks meer. en omdat we zo hoog zaten, zaten we er midden in. Toch zijn er nog een paar mooie foto's uitgekomen en hebben we ons daar koukleumend vermaakt.

Hierna zijn we naar de bromo gereden. Eenmaal hier kwamen alle mensen met paarden op ons af, of we te paard naar boven wouden. De paarden zagen er slecht verzorgd uit en in de warmte die steile bergop vonden we allemaal geen goed idee.

De klim naar boven was lang, steil en best pittig, maar eenmaal boven op de krater was het erg mooi en indrukwekkend. De wind stond goed deze keer en roken eigenlijk geen zwavellucht en konden zelf even bijkomen van de klim. Hierna draaide de wind en vond ik het mondkapje geen overbodige luxe. Ik hoop dat het lukt om er een paar foto's bij te doen deze keer!

Hierna zijn we nog even naar de "zandwoestijn" gereden en daarna in de 4WD jeep terug naar het hostel. we waren rond 11 uur sochtends terug en ik ben een paar uurtjes gaan slapen.

vanavond heb ik niet zoveel meer gedaan, morgen vertrek ik naar Surabaya met de bus. En daar ga ik echt mijn visum verlengen en vroeg naar de immigratie dienst!

• 17 November 2016 - 19:42

Pap:

Hey Anneke,

Hoe is het met de kuitjes?
    Zal best een mooie trip geweest zijn. De foto's zien we nog wel een keer, op internet zag het er spectaculair uit.
    Best triest die diertjes, maar geval van 's lands wijs 's lands eer, trek je er maar niet teveel van aan.
    Leuke foto op faceboek, valt het gewicht nog steeds mee of wordt het steeds gemakkelijker?
    Goede reis naar Surabaya.
    X pap.

• 20 November 2016 - 20:36

Willyvanbreemen:

Jeetje mooie foto's van de vulkaan. Er is ook niks als alleen stof of steen/vulkaangesteente. Zal wel flink koude geweest zijn in de vroege ochtend. En voorlopig geen eieren meer ;-) ?