mororbike tour south bandung - Reisverslag uit Sukaresmi, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu mororbike tour south bandung - Reisverslag uit Sukaresmi, Indonesië van anne breemen - WaarBenJij.nu

mororbike tour south bandung

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg anne

08 November 2016 | Indonesië, Sukaresmi

Vandaag ben ik samen met een Franse jongen op stap geweest met 2 gidsen van het hostel! de motorbike-tour naar south bandung duurt ongeveer 8 uur. uiteindelijk waren we bijna 12 uur weg :)

Het is al 2 uur rijden om er te komen :) We zijn eerst naar kawah putih geweest, ook wel de white crater genaamd. Bij de entree kwam er een boemelbusje aan die ons naar de krater bracht. Het waren kleine bankjes waar zelfs ik mijn benen niet kwijt kon. Deze bus werd eerst aangeduwd om het aan te krijgen en daarna gaf hij gas alsof hij anders de bergen niet opkwam. Na het gescheur kwamen we dan toch veilig aan.

Boven aangekomen was het erg mooi en indrukwekkend. De geur van zwavel komt op je af en je hebt een prachtig uitzicht op de krater. Je kon ook de berg oplopen daar, het was erg stijl en ongeveeer 30 minuten omhoog. En wat denk je? geeneens een uitzicht over het meer...
Maar de klim was erg mooi en de lucht zwavelvrij:)

Onderweg naar beneden nog zo'n 4 x uitgegleden.. Het resultaat een pijnlijke kleine teen en een kapotte legging :p Morgen maar even de legging aan elkaar naaien!

Eenmaal beneden bij het meer lag een dikke wolk over heen, de zwavelgeur was hier nog beter voelbaar en sloeg een beetje op je luchtwegen. Je kon werkelijkheid helemaal niks meer zien. Toen weer met het boemelbusje terug naar beneden wat met dezelfde snelheid ging als naar boven... we stappen het busje uit en er komen dikke druppels op ons af. Het heeft een kwartier lang keihard geregend en het is deze middag niet meer gestopt!


toch zijn we naar de theeplantage gegaan en naar de hotspring. De hotspring zag er vies uit met bruin water. ik heb me omgekleed en was daar als enige vrouw met een bikini aan. De hotspring is verwamd door lava dus ook hier kwam een zwavelgeur vanaf. Maar de combinatie van het warme water en de koude regendruppels waren heerlijk.

Zoals ik al zei hield het vandaag niet op met regenen en zijn we toch nog naar het meer: situ patenggang geweest. we hebben hier wat thee gedronken omdat iedereen nat en koud was van de regen.

Met nog een 2 uur terugrijden voor de boeg was het koud op de motor.
Na een heerlijke douche en wat thee waren we weer lekker warm en droog :)


Onderweg heb ik gemerkt dat het verkeer met niet meer uit maakt ik ben er gewend aan geraakt en waardeer het. Je ziet bijna door het chaotische verkeer de schoonheid van de straten niet meer (dan bedoel ik niet de letterlijke schoonheid). Overal de geur van BBQ's, eettentjes, de kleuren van alle gebouwen en alle mensen die er lopen en nog even naar je zwaaien, de kapotte stoepen en straten. De brommers die kriskras door het verkeer rijden.

Bijna vergeten, We zijn ook in de rijstvelden geweest!

Morgen ga ik samen de franse jongen naar pangandaran!

  • 08 November 2016 - 20:10

    Ellen:

    Hey Anne ... Wat een andere wereld ...je omschrijft t erg mooi ,zo dat ik er ook beeld bij krijg ...vooral veel schijven en veel plezier xxx

  • 09 November 2016 - 20:35

    Willy:

    Ik zie het zo voor me... Dank je voor het "meeliften" :-)
    En wat leuk om te lezen dat je ook zo snel mensen hebt om mee te reizen, voor een dag eenmiddag of als je wil langer.
    Ben benieuwd wat er ook alweer in Pangandaran was..... Klinkt zo bekend maar weet het niet meer(hihi)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sukaresmi

Indonesie!

Mijn reis van Jakarta, naar de eindbestemming Perth!

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2017

Indonesie ik zal je missen!

16 Januari 2017

Amed!

11 Januari 2017

kuta met daniela

10 Januari 2017

Nusa Lembongan deel 2

07 Januari 2017

Nusa Lembongan
anne

FREEDOM!

Actief sinds 02 Nov. 2016
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 36964

Voorgaande reizen:

06 April 2017 - 11 Mei 2017

Fiji!

19 Februari 2017 - 06 April 2017

nieuw zeeland!

17 Januari 2017 - 18 Februari 2017

Australie!

03 November 2016 - 17 Januari 2017

Indonesie!

Landen bezocht: